• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.





MAPA:





Novoroční koncert

ZVEME VÁS NA:



    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává zasedání valné hromady společnosti na den 25.1.2024 ve 13.00 hod. Zasedání se uskuteční na Krajském úřadě Ústeckého kraje v kanceláři č. 714, 7. patro, Velká Hradební 3118/48, Ústí nad Labem.

další dokumenty k VH zde...

  • VNITŘNÍ OZNAMOVACÍ SYSTÉM ZAMĚSTNAVATELE

E-mail: severoceskedivadlo@seznam.cz
Telefon: +420 210 082 134


  • NEVÁHEJTE...

CARMEN
17.5 2024 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Don Quijote
plakát Don Quijote
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost


NAŠI PARTNEŘI:












POZOR - ZMĚNA!
Vážení diváci, představení dne 5. 4. 2024 od 19.00 hodin J. B. P. Molière: LAKOMEC 
je z důvodu nemoci ZRUŠENO! Náhradní termín bude 27.5.2024.
Děkujeme za pochopení.


Recenze na incenaci Otella v Hudebních rozhledech

Otello v Ústí nad Labem - WeiLong Tao

Lenka Šaldová, Hudební rozhledy 05/09

Otello - propagační foto k inscenaci
Otello - propagační foto k inscenaci
foto: www.operabalet.cz
V minulé sezoně poprvé zpíval v České republice – a hned získal Cenu Thálie. Čínský tenorista WeiLong Tao v Ústí nad Labem debutoval jako Offenbachův Hoffmann – a co více, přímo pro ústecké divadlo tuhle roli poprvé nastudoval. Inu, opět se ukazuje, že pozoruhodného interpreta může prozíravý ředitel získat i pro nebohaté regionální divadlo: to když mu dá možnost potkat se ve správnou chvíli se správnou rolí. Kontakt byl navázán – a WeiLong Tao se nyní na ústecké jeviště vrátil jako charismatický Otello: temperamentní chlap ve slušivé bílé uniformě se zlatými výložkami či s odhalenou hrudí, jehož gesta odrážejí neustálé vnitřní napětí. Chvíli prudce reagující vládce, chvíli potácející se uzlíček nervů. Velmi životná postava – ve které interpret patrně do značné míry uplatnil své předchozí jevištní zkušenosti s Otellem. Soudě podle toho, jak ostatní postavy pod vedením režisérky Ireny Žantovské vycházejí ploše, jednostrunně. Valeria Vaygant – ušlechtile se tvářící andělská Desdemona v bílých či zlatobílých šatech. Nikolaj Někrasov – úlisný, ďábelský Jago v černé uniformě, evokující nejspíše uniformu fašistickou. Více nežli jevištním jednáním dokážou oba vyjádřit hlasovým projevem: Někrasov výrazně expresivním (nejen v efektních forte), Vaygant zvláště v posledním jednání ztišeně niterným.

Výtečné obsazení, výbušné, emotivní hudební nastudování Norberta Baxy, precizní orchestr i sbor – ústecký Otello dokazuje značný potenciál a značnou profesionalitu ústeckého divadla. Jen by to ještě chtělo skutečně tvůrčí inscenátory, schopné skutečné jevištní výpovědi – takové, kteří by například dokázali v jedinečném jevištním projektu zúročit praxi, kterou ředitel Tomáš Šimerda zavedl, totiž studování oper v jediném obsazení. Režisérčina slova o „přemíře utrpení z přemíry touhy“ jako východisku inscenační práce a o „brutalitě přírodní síly a pudových vášní v kontrapozici k niterné harmonii nesobecké lásky“ se krásně vyjímají v programu, leč na jevišti z toho k vidění mnoho nebylo. Výtvarnice Dana Hávová úplně zbytečně po každém jednání přestavuje praktikábly, schody a zábradlí, aniž by dosáhla více nežli vlastně popisného náznaku prostředí. A Irena Žantovská tu aranžuje veskrze popisné akce, tu umělé, stylizované tanečky a jindy zase svazuje interprety do symbolických živých obrazů. Z tohoto hlediska je pro mě ústecký Otello zcela zahozenou šancí.

Ústí nad Labem, Severočeské divadlo opery a baletu – Giuseppe Verdi: Otello. Dirigent Norbert Baxa, režie Irena Žantovská, scéna a kostýmy Dana Hávová, pohybová spolupráce Vladimír Gončarov, sbormistr Milan Kaňák. Premiéra 27. 3. 2009.

 






7. ročník Cen magazínu Musical-opereta za rok 2023

Vážení diváci, rádi bychom Vám oznámili, že jsme byli nominováni na Ceny magazínu Musical-opereta za rok 2023. Dostali jsme se mezi TOP desítku a to hned ve dvou kategoriích.

Hlasovat můžete na stránkách:
www.musical-opereta.cz/anketa-musical-opereta-2024

UPOZORNĚNÍ!

Vzhledem k množícím se dotazům, se tímto Severočeské divadlo s.r.o. distancuje od inscenace ZLATOVLÁSKA, na které se divadlo žádným způsobem nepodílí. Tato akce je pořádána externím subjektem, který neoprávněně užívá jméno naší společnosti. V případě, že patříte mezi oslovené, prosíme kontaktujte nás na e-mailu: sekretariat@operabalet.cz, aby bylo možné zamezit dalším škodám. Severočeské divadlo je připraveno věc předat orgánům činným v trestním řízení.

Děkujeme
Vaše Severočeské divadlo s.r.o.

© 2024 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ