• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627281234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2017/2018
plakát ABO 2017/2018
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:


VEČER TŘÍ KLAVÍRŮ
2.2.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 26.1. 2018 v 9,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

CAFÉ AUSSIG
2.3 2018 10:30h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát Kouzelná flétna
plakát Kouzelná flétna
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









profil osobnosti:

Margarita Plešková /tanečnice/

Margarita Plešková (Kitri)
Margarita Plešková (Kitri)
foto: www.berounsky.cz
Narodila se 23. 12. 1968 ve Voroněži, Rusko. Je ruské národnosti.

Balet vystudovala na Voroněžské taneční konzervatoři (Voronežskoje choreografičeskoje učilišče), kterou absolvovala v roce 1987.

Její první angažmá bylo v Divadle opery a baletu (Teatr opery i baleta) ve Voroněži, kde působila v letech 1987-1992, tam tančila mimo jiné Pas de Deux (Giselle), Amorek (Don Quichote), Princezna Florina (Spící krasavice), Past de trois, Malé labutě, Nevěsty (Labutí jezero). Na jaře 1992 byl její manžel angažován do ústeckého baletního souboru, po půl roce přijela za ním i ona s malou dcerou. 

Od 24. 8. 1992 působí jako člen souboru - sólistka baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 9. 2009 sólistka baletu s povinností baletního mistra. Ztvárnila zde všechny velké role v baletním repertoáru, s vysokou technickou i uměleckou úrovní: Giselle (Giselle), Julie (Romeo a Julie), vnučka, Růženka, léto (Z pohádky do pohádky), Společnost (Carmina Burana), Kitri, Amor (Don Quijote), Žena (Requiem), Láska (Moře plné slz), Milena, Pas de deux, Klára dívka (Louskáček), Dívka (Glagolská mše), Sólistky (Paquita), Koketka, Improvizace (Kadettenball), Marie (Sonatina drammatica), Odetta-Odilia (Labutí jezero), Beruška (Broučci), Líza (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Panny pošetilé, Duše Paskaliny (Hry o Marii), Zarema (Bachčisarajská fontána), Dívka Julie (Noční ptáci), 3 dívky (Aladin), Princezna Aurora (Spící krasavice), Micaela (Carmen), Solvejg (Peer Gynt), Swanilda (Coppélia), Hraběnka Valdštejnová, Mme. Trévorgé (Casanova), Edith (Edith – vrabčák z předměstí), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Popelka, Sestry (Popelka), Matka (Café Aussig). 

Řadu let vyučovala v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu, od září 2009 působí jako repetitor baletního souboru.

Dvakrát získala širší nominaci na Cenu Thálie: za rok 2003 za roli Lízy v baletu Marná opatrnost, za rok 2005 za roli Swanildy v baletu Coppélia. V roce 2010 jí byla udělena Cena primátora města Ústí nad Labem za rok 2009. Tato cena je určena význačným osobnostem města v oblasti kultury. Z odůvodnění: „Primabalerína ústeckého baletu prožila celý svůj umělecký život v Ústí nad Labem. Poprvé se na jevišti ústeckého divadla objevila v roce 1993 v baletu Giselle a od té doby zde vytvořila veškeré taneční role. Zároveň působí jako taneční pedagog a stále tančí velké role. Tato neuvěřitelně pracovitá a skromná dáma je již 18 let velkým přínosem nejen pro ústecký balet, ale i celé Severočeské divadlo opery a baletu.“

Na otázku, co ji přivedlo k baletu, řekla: „V dětství jsem se věnovala sportovní gymnastice, pak jsem ze zdravotních důvodů musela přestat; jednou ke mně domů přišla profesorka z tamní konzervatoře Valentina Narožnaja, která chodila po sportovních školách a vybírala adepty do baletní konzervatoře, ptala se mne, zda chci dělat balet. To mi bylo 9 let, ani jsem nevěděla, co to je. Donesla mi knížky o baletu, pak jsem s rodiči šla na přijímací zkoušky, první rok jsem se tam nedostala (lékařka mi studium na konzervatoři nedovolila), až za rok jsem nastoupila a rovnou do 2. ročníku.“

Konkrétní baletní vzor nemá, ale oceňuje profesionální výkony slavných ruských tanečnic Maja Plisecka, Galina Ulanova, Jekaterina Maksimova. Když tančila ve sboru, přitahovala ji role Odetty – Odilie z Labutího jezera, která je technicky náročná, ale domnívala se, že si ji nikdy nezatančí, neboť má menší postavu než je v Rusku pro tuto roli zvykem – ale v Severočeském divadle opery a baletu ji s úspěchem interpretuje a její sen se jí tak splnil. Nemůže uvést své oblíbené role, protože každá role je pro ni zajímavá, snaží se v ní najít něco nového, zvládnout ji z technické stránky i dobře zahrát. Tančí klasický i moderní repertoár, je ráda, když může tancem něco vyjádřit, nálady, pocity; nemá ráda, když v klasickém baletu není děj a důraz je jen na technicky profesionálním provedení. Ale poctivě zatančí každou roli, kterou jí šéf baletu přidělí.

Po skončení aktivní činnosti by chtěla učit nové generace baletek a věří, že by jim mohla hodně dát.

Ústí nad Labem se stalo jejím „druhým domovem“, má zde trvalý pobyt a české občanství. Je vdaná, její manžel Vjačeslav Pleškov působil jako sólista ústeckého baletu, po skončení aktivní činnosti zůstal v divadle pracovat jako jevištní technik, neboť mu bylo zatěžko po tolika letech ho opustit. Mají dvě dcery, starší Jevgenija (20 let) absolvovala Taneční konzervatoř v Praze a nyní tančí ve Státní opeře v Praze, mladší Maria (8 let) chodí do základní školy. Ve volném čase především odpočívá. Ráda čte knihy, zejména ruskou klasickou beletrii (Tolstoj, Turgeněv, Lermontov, Čechov), ale i české knihy. Na otázku o ideální náplni volného dne odpovídá: „Člověk nikdy není spokojený – když je málo práce, chce hodně pracovat; když je hodně práce, chce odpočívat.“

Šéf baletu o ní uvádí: „Naše primabalerína v mnoha rolích dokázala, že jí přední místo v souboru právem patří. Je oblíbená u našich diváků a chodí se opravdu „na Margaritu Pleškovou“. Tvárná, vládnoucí technikou, výrazem, ať je to klasika nebo současný tanec. Je velkým vzorem v umění i profesionálním přístupem pro mladé tanečníky“.





aktualita z 30.1. 2018:

Severočeské divadlo s.r.o. vypisuje konkurz

NA TANEČNÍKY SBORU BALETU


Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 20. 2. 2018.
Termín konkurzu: 24. 2. 2018  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)

Účast pouze pro pozvané.
Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz


Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Sen noci svatojánské, Café Aussig, Cikánské kořeny/í

SOUBORY KE STAŽENÍ:

konkurz 2018.docx

konkurz balet SD
velikost souboru: 2074.4 KB
...

...celý článek


aktualita z 6.11. 2017:

Ohlasy na premiéru

divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
divácká reakce na premiéru Peer Gynt, Carmen
Vážený pane řediteli.

Navštívil jsem v pátek divadlo a s úžasem jsem sledoval premiéru PEER GYNT A CARMEN. Byl jsem touto inscenací velice nadšen. Jako pravidelný návštěvník divadla jsem viděl všechny vaše inscenace. Tato však na mě velmi silně zapůsobila. 

Byl to nádherný souzvuk hudby, úžasné scény a především tanečním zpracováním. Paní Mgr. Hanušová tomu dala nový styl s nezvyklýmí tanečními prvky. Preciznost provedení je zřejmě důsledek bývalé spolupráce s Pavlem Šmokem, který byl v tomto směru nekompromisní.

Tím, že scénu i kostýmy navrhoval jeden významný výtvarník a to Josef Jelínek, byla zde i vtomto směru dokonalá souhra. Nejsem však jediný, který tuto inscenací chválí. Nasvědčuje tomu i velmi bouřlivý aplaus stojících diváků a málem zavařený mechanizmus opony při stálém otvírání a zavírání.

Myslím si, že by jste pomalu měli přemýšlet o tom, kam umístíte novou prosklenou vitrinu pro další Thalii. Zasloužíte si to.

Jaroslav Macek
Ústí nad Labem 4. Listopadu 2017

...

...celý článek


aktualita z 11.9. 2014:

Severočeské divadlo s.r.o.
vypisuje konkurz

NA TANEČNÍKY SBORU BALETU


Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 20. 2. 2018.
Termín konkurzu: 24. 2. 2018  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)

Účast pouze pro pozvané.
Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz


Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Sen noci svatojánské, Café Aussig, Cikánské kořeny/í


na obsazení místa v orchestru:

Hráč na lesní roh

(člen skupiny za MD, nástup možný ihned)

Povinná skladba: klasický koncert ( první a druhá věta )
Orchestrální party: Rusalka, Labutí jezero, Šeherezáda
Hra z listu

Uzávěrka přihlášek: 26.1.2017
Termín konkurzu: 30.1. 2017
Po dohodě je možno poskytnout studijní materiál a korepetitora.

Přihlášky se stručným životopisem, dosaženým vzděláním a dosavadní praxí zasílejte na adresu:

Severočeské divadlo s.r.o.
Ústí nad Labem
Lidické náměstí 10
Ústí nad Labem
400 01

nebo na e-mail: tomas.halama@operabalet.cz...

...celý článek


aktualita z 14.2. 2018:

ÚSTECKÉ DIVADLO MÁ DVĚ ŠIRŠÍ NOMINACE NA CENU THÁLIE ZA ROK 2017

Dita Hořínková
Dita Hořínková
foto: www.berounsky.cz
Martin Šrejma
Martin Šrejma
foto: www.berounsky.cz
Nominace Thalie Dita Hořínková
Nominace Thalie Dita Hořínková
foto: www.operabalet.cz
Nominace Thalie Martin Šrejma
Nominace Thalie Martin Šrejma
foto: www.operabalet.cz
Za mimořádný jevištní výkon v roli Hraběnky Karolíny z Dubna v muzikálu Casanova byla zařazena do širší nominace na CENU THÁLIE 2017 Dita Hořínková (Severočeské divadlo v Ústí nad Labem).

Za mimořádný jevištní výkon v roli Prince Su-Čonga v operetě Země úsměvů byl oceněn za pozoruhodný výkon a zařazen do širší nominace na CENU THÁLIE 2017 Martin Šrejma (Severočeské divadlo v Ústí nad Labem).
...

...celý článek





© 2018 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ