• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

VESELÁ VDOVA
24.2 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Margarita Plešková /tanečnice/

Margarita Plešková (Kitri)
Margarita Plešková (Kitri)
foto: www.berounsky.cz
Narodila se 23. 12. 1968 ve Voroněži, Rusko. Je ruské národnosti.

Balet vystudovala na Voroněžské taneční konzervatoři (Voronežskoje choreografičeskoje učilišče), kterou absolvovala v roce 1987.

Její první angažmá bylo v Divadle opery a baletu (Teatr opery i baleta) ve Voroněži, kde působila v letech 1987-1992, tam tančila mimo jiné Pas de Deux (Giselle), Amorek (Don Quichote), Princezna Florina (Spící krasavice), Past de trois, Malé labutě, Nevěsty (Labutí jezero). Na jaře 1992 byl její manžel angažován do ústeckého baletního souboru, po půl roce přijela za ním i ona s malou dcerou. 

Od 24. 8. 1992 působí jako člen souboru - sólistka baletu Severočeského divadla opery a baletu v Ústí nad Labem, od 1. 9. 2009 sólistka baletu s povinností baletního mistra. Ztvárnila zde všechny velké role v baletním repertoáru, s vysokou technickou i uměleckou úrovní: Giselle (Giselle), Julie (Romeo a Julie), vnučka, Růženka, léto (Z pohádky do pohádky), Společnost (Carmina Burana), Kitri, Amor (Don Quijote), Žena (Requiem), Láska (Moře plné slz), Milena, Pas de deux, Klára dívka (Louskáček), Dívka (Glagolská mše), Sólistky (Paquita), Koketka, Improvizace (Kadettenball), Marie (Sonatina drammatica), Odetta-Odilia (Labutí jezero), Beruška (Broučci), Líza (Marná opatrnost aneb špatně hlídaná dcera), Panny pošetilé, Duše Paskaliny (Hry o Marii), Zarema (Bachčisarajská fontána), Dívka Julie (Noční ptáci), 3 dívky (Aladin), Princezna Aurora (Spící krasavice), Micaela (Carmen), Solvejg (Peer Gynt), Swanilda (Coppélia), Hraběnka Valdštejnová, Mme. Trévorgé (Casanova), Edith (Edith – vrabčák z předměstí), Cikánky, Disko (Cikánské kořeny/í), Popelka, Sestry (Popelka), Matka (Café Aussig). 

Řadu let vyučovala v Baletním studiu Severočeského divadla opery a baletu, od září 2009 působí jako repetitor baletního souboru.

Dvakrát získala širší nominaci na Cenu Thálie: za rok 2003 za roli Lízy v baletu Marná opatrnost, za rok 2005 za roli Swanildy v baletu Coppélia. V roce 2010 jí byla udělena Cena primátora města Ústí nad Labem za rok 2009. Tato cena je určena význačným osobnostem města v oblasti kultury. Z odůvodnění: „Primabalerína ústeckého baletu prožila celý svůj umělecký život v Ústí nad Labem. Poprvé se na jevišti ústeckého divadla objevila v roce 1993 v baletu Giselle a od té doby zde vytvořila veškeré taneční role. Zároveň působí jako taneční pedagog a stále tančí velké role. Tato neuvěřitelně pracovitá a skromná dáma je již 18 let velkým přínosem nejen pro ústecký balet, ale i celé Severočeské divadlo opery a baletu.“

Na otázku, co ji přivedlo k baletu, řekla: „V dětství jsem se věnovala sportovní gymnastice, pak jsem ze zdravotních důvodů musela přestat; jednou ke mně domů přišla profesorka z tamní konzervatoře Valentina Narožnaja, která chodila po sportovních školách a vybírala adepty do baletní konzervatoře, ptala se mne, zda chci dělat balet. To mi bylo 9 let, ani jsem nevěděla, co to je. Donesla mi knížky o baletu, pak jsem s rodiči šla na přijímací zkoušky, první rok jsem se tam nedostala (lékařka mi studium na konzervatoři nedovolila), až za rok jsem nastoupila a rovnou do 2. ročníku.“

Konkrétní baletní vzor nemá, ale oceňuje profesionální výkony slavných ruských tanečnic Maja Plisecka, Galina Ulanova, Jekaterina Maksimova. Když tančila ve sboru, přitahovala ji role Odetty – Odilie z Labutího jezera, která je technicky náročná, ale domnívala se, že si ji nikdy nezatančí, neboť má menší postavu než je v Rusku pro tuto roli zvykem – ale v Severočeském divadle opery a baletu ji s úspěchem interpretuje a její sen se jí tak splnil. Nemůže uvést své oblíbené role, protože každá role je pro ni zajímavá, snaží se v ní najít něco nového, zvládnout ji z technické stránky i dobře zahrát. Tančí klasický i moderní repertoár, je ráda, když může tancem něco vyjádřit, nálady, pocity; nemá ráda, když v klasickém baletu není děj a důraz je jen na technicky profesionálním provedení. Ale poctivě zatančí každou roli, kterou jí šéf baletu přidělí.

Po skončení aktivní činnosti by chtěla učit nové generace baletek a věří, že by jim mohla hodně dát.

Ústí nad Labem se stalo jejím „druhým domovem“, má zde trvalý pobyt a české občanství. Je vdaná, její manžel Vjačeslav Pleškov působil jako sólista ústeckého baletu, po skončení aktivní činnosti zůstal v divadle pracovat jako jevištní technik, neboť mu bylo zatěžko po tolika letech ho opustit. Mají dvě dcery, starší Jevgenija (20 let) absolvovala Taneční konzervatoř v Praze a nyní tančí ve Státní opeře v Praze, mladší Maria (8 let) chodí do základní školy. Ve volném čase především odpočívá. Ráda čte knihy, zejména ruskou klasickou beletrii (Tolstoj, Turgeněv, Lermontov, Čechov), ale i české knihy. Na otázku o ideální náplni volného dne odpovídá: „Člověk nikdy není spokojený – když je málo práce, chce hodně pracovat; když je hodně práce, chce odpočívat.“

Šéf baletu o ní uvádí: „Naše primabalerína v mnoha rolích dokázala, že jí přední místo v souboru právem patří. Je oblíbená u našich diváků a chodí se opravdu „na Margaritu Pleškovou“. Tvárná, vládnoucí technikou, výrazem, ať je to klasika nebo současný tanec. Je velkým vzorem v umění i profesionálním přístupem pro mladé tanečníky“.





Výňatky z kritik: Tosca

Velké umírání ve tmě
..... Není špatné, že A. Plamenac jako Tosca zpívá velmi pěkným sopránem a svoji árii „Vissi D'arte“ zvládla bez námahy, nicméně působí dřevěně. P. Lardizzone jako malíř Cavaradossi je s jistotou výraznější. Více než dvoumetrový S. Nikitine disponuje dobrým barytonem včetně mimiky.
Brilantně se uvedl orchestr. Dirigent Miloš Formáček předvedl všechny Pucciniho kompoziční techniky rovnoměrně. Pro dirigenta je důležité vykrystalizovat složitosti; nenechá nikdy překročit hranice únosnosti patosu, který Puccini velmi jemně odstiňuje. Vynikající orchestr tak dokáže dokreslit toto krimi, ve zvuku podobné filmové hudbě, až k závěrečnému obrazu. Jednota mezi scénickým řešením a hudbou udělala z večera zážitek, který publikum nadchnul.
/Wormser Zeitung 27. 11. 2018, Gernot Lahr-Mische/

Malá scéna, velká opera — turné souboru České opery mělo úspěch
...Tomáš Pilař inscenoval Toscu tradičně, ale ne staromódně. Pouze je třeba kritizovat malé sbory, s výjimkou masivního „Te Deum“, a to navzdory zřejmým logistickým zájezdovým důvodům. Před napůl abstraktními kulisami, v pseudohistorických kostýmech (a s trochou suché ledové mlhy) se režie dramatu ubírá přirozeným...

...celý článek

Z ohlasů diváků

Dear Theater,
First of all many thanks for today's high-level opera. I would like to inquire if the opera company plays Rigoletto in the future in another theater as well. l also would like to know íf there is an opportunity to follow the dates of performances of your opera company on internet.
Kincd regards,
Eszter J.
 
Drahé divadlo; Především děkuji za dnešní operu na vysoké úrovni. Chtěla bych se zeptat, jestli operní společnost bude v budoucnu hrát také Rigoletto v jiném divadle. Také bych ráda věděla, jestli existuje příležitost sledovat termíny představení vaší operní společnosti na internetu. S přátelským pozdravem, Eszter Juharos

Vážená paní Honsová,
včera jsem měla organizační dohled nad představením Labutího jezera a také se mi poštěstilo jít do sálu a prožít představení. Sama za sebe musím říct, že jsem byla unesena. Celý balet scénicky jsem již delší dobu neviděla a ocenila jsem jednoduchost, se kterou byla inscenace pojata.
Prostě jen hudba a tanec, žádný zbytečný balast v podobě třeba snahy o modernizaci, jak se to bohužel poměrně často děje.
Berte tento můj názor jako soukromý, ale myslím, že i ostatní diváci byli spokojeni, o čemž svědčil spontánní potlesk nejen...

...celý článek

Kultura v roce 2019? V Ústí miliony korun na divadla nestačí

Ústecký deník:
...

...celý článek

konkurz na tanečníky sboru baletu

Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 5. 3. 2019.
Termín konkurzu: 9. 3. 2019  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)
Účast pouze pro pozvané.

Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Café Aussig, Zkrocení zlé ženy, Marná opatrnost, Romeo a Julie

Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz Severočeské divadlo.pdf

Konkurz baletní soubor
velikost souboru: 172.3 KB
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ