• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
01234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930311234


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


Plakát ABO 2016-2017
Plakát ABO 2016-2017
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:

NABUCCO OPEN AIR
NABUCCO OPEN AIR





MICHAL HORÁČEK:
NA CESTĚ
6.6.2017





GALAKONCERT
ŠTEFAN MARGITA
LENKA GRAF
8.6.2017





DAVID KOLLER
24.10.2017




    obrazek



CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
CERTIFIKÁT PROVĚŘENÁ SPOLEČNOST
PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

ZEMĚ ÚSMĚVŮ
14.6 2017 19:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

muzikál Zvonokosy - plakát
muzikál Zvonokosy - plakát
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








aktualita z 13.10. 2015:

Ústecký deník o Lovcích perel

Lovci perel
Lovci perel
Autor: Radek Strnad
Opera Lovci perel? Její hudba je úžasná, říká Tereza Mátlová

Krásná, exotická a smyslná Bizetova hudba rozezní v pátek od 19.00 Severočeské divadlo v premiéře opery Lovci perel. Libreto, „klasický" příběh milostného trojúhelníku, napsali Michel Carré a Eugéne Cormon. Do přátelství dvou mužů zasáhne láska ke kněžce Lejle. Operu z roku 1863 uvádí divadlo francouzsky s českými titulky.

Když bouří vášně
Operu nastudovala režisérka Andrea Hlinková. Scéna, na níž běsní živly a bouří vášně, a kostýmy Miriam Struhárové s působivou videoprojekcí Matěje Poga podtrhují nové zpracování Lovců perel.

Hlavní role hrají a zpívají: Nadir (Nikolaj Višňakov j. h. / Dušan Šimo, j. h.), Zurga (Richard Haan, j. h. / Nikolaj Někrasov, j. h.), Lejla ( Anna Klamo / Tereza Mátlová, j.h./ Eva Kývalová, j. h.) a Nurbad (Roman Vocel, j. h./ Petr Matuszek). Hudebně nastudoval operu a diriguje Miloš Formáček, sbormistr je Milan Kaňák.

Nastudování převzaté choreografie Margarita Pleškova. Spoluúčinkují orchestr, sbor i balet ústeckého divadla.

Tentokrát nezemřu
Tereza Mátlová s Annou Klamo se shodují: „Tato opera má skvělou hudbu. Je dobře, že ji Severočeské divadlo uvádí." Tereza Mátlová doplňuje: „Dcera mi říká: Mami, ty pokaždé umíráš. Tak teď v jedné opeře šťastně uteču," je ráda sopranistka Mátlová.

„Tato romantická opera nás odnáší na dálný východ, na ostrov Cejlon. Nádherné orientální melodie nás budou provázet stále, hudba je plná napětí a vášní. Je to pro mne příjemný návrat do ústeckého divadla. Jako režisérka mám trému vždy, to přiznávám," překvapuje Andrea Hlinková. „Každá premiéra je pro mne důležitá, beru ji vážně."

Cejlonská kněžka Lejla, přivázaná na skále, má bdít nad zdravím a bezpečím lovců perel. Proto ji režisérka umístila na houpačku, má přehled a až nadpozemský statut. Ale podlehne pohledném Nadirovi. Publikum vidí milování páru.

„Oba milenci při tom mají zakryté hlavy, aby nikdo neviděl její tvář. Stráže je překvapí, ale nikdo neví, kdo se za závoji na pláži skrývá. Rozuzlení přichází až později," popisuje režisérka.

„Náročnost zpěvních sólových partů Lovců perel i výslovnost ve francouzštině je těžká. Může být jednou z příčin, proč je titul v ČR opomíjen. Je však třeba připomenout, že 'Lovci' v Čechách 
s Carmen uvádělo hned po otevření Národní divadlo," tvrdí Milan Kaňák, dirigent ústeckého divadla.

Mistrovské dílo
„Cejlonsko-indickým námětem zde Bizet přináší exotické prvky indického zpěvu
a tance ve zcela mistrovské kompoziční práci, které nechybí dokonalá instrumentace a smysl pro vyváženost.
V harmonizaci nás někdy až zaráží odvaha ve vedení zpěvních hlasů oproti jednotlivým nástrojům v jemně dráždivých příčnostech, které však vždy vyústí v dokonalou, emotivně nadnášející konsonanci. Ve sborových partiích dosahuje s orchestrem nesmírné dramatické účinnosti v kontrastu s dojemnými, průzračnými áriemi a duety. Bizetova hudba byla svým způsobem ve své době nadčasová a promlouvá k nám dál, čas jí neubral na lesku. Na světových pódiích význačných orchestrů a v operních dómech patří do stálého repertoáru a my věříme, že osloví i naše diváky," věří Kaňák.






aktualita z 28.2. 2017:

Ústecké divadlo má tři širší nominace na Cenu Thálie za rok 2016

Ústecký deník - nominace na Ceny Thálie 2016
Ústecký deník - nominace na Ceny Thálie 2016

Za mimořádný jevištní výkon v roli Konstance v opeře ústeckého divadla Únos ze serailu zařadila odborná porota do širší nominace na CENU THÁLIE 2016 Terezu Mátlovou, za roli Belmonta v téže opeře byl oceněn Jan Ondráček. Za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v muzikálu Limonádový Joe aneb koňská opera byl zařazen do širší nominace Tomáš Christian Brázda.
...

...celý článek


aktualita z 28.4. 2017:

Ve věku 90ti let zemřel dlouholetý sólista ústecké opery Miroslav Smyčka

Miroslav Smyčka
Miroslav Smyčka
Barytonista Miroslav Smyčka byl od roku 1970 do roku 2004 hvězdou ústecké opery. 

Narodil se v Olomouci, vystudoval filosofickou fakultu v Brně, kde také začínal v operním sboru. V roce 1955 se stal solistou opery v Opavě, poté v Českých Budějovicích a Liberci. 

V Ústí nad Labem se mu však zalíbilo nejvíce, působil zde nádherných 34 let. Oženil se a měl dceru Jolanu, která již mnoho let působí v souboru divadla Semafor. I ona působila v ústeckém divadle jako její otec a za role v muzikálových inscenacích získala dvě nominace na Cenu Thálie. 

Miroslav Smyčka dne 25.4. vešel do operního nebe. Zazářil coby Rigoletto ve stejnojmenné Verdiho opeře, Scarpia (Tosca), Germont (La Traviata), Přemysl (Libuše), Vok (Čertova stěna), Kalina (Tajemství), nebo jako Don Carlos, a v mnoha dalších operách. V roce 2010 získal cenu nadace umělců Senior prix a o 3 roky později cenu Eduarda Hakena. 

Jeho velkou láskou krom divadla bylo také Esperanto, věřil že se díky němu domluví lidé po celém světě. V tomto jazyce také koncertoval na zahraničních kongresech a tento jazyk vyučoval na pedagogické...

...celý článek


aktualita z 10.4. 2017:

Ohlasy na zájezdové turné s Únosem ze serailu

Únos ze serailu
Únos ze serailu

Osnabrücker Zeitung, 25.11.2016, 09:26 Uhr
Ein Artikel von Daniel Lösker:
Hudební potěšení
...Hudebně je celek naprostým potěšením. Milan Kaňák u dirigentského pultu nechává hrát svůj orchestr svěžího Mozarta. Sentimentalita je mu cizí. A to je dobře, geniální Salzburčan kýčem a nesouladem dosti trpí. Velmi  úspěšná a muzikální souhra dřevěných dechových nástrojů v předehře jakoby předjímala zmatky v citovém životě zamilovaných párů....

SÜDKURIER, 31. 3. 2017 23:00, Jürgen Scharf
...Úroveň hlavní dvojice byla ještě vyšší. K Belmontově citové upřímnosti (Robert Remeselník s jemným zabarvením, ale v dialozích s ne vždy srozumitelným textem) se přidala nečekaně dramatická Konstance Jarmily Baxové. Marternarii zazpívala s koloraturní bravurou, plnou emocí a citlivosti....

Süddeutsche Zeitung, 2. April 2017, 21:56 Uhr
Von Klaus Mohr
...Zkušený divák našel v mnoha pasážích inscenace Martina Otavy absolutně promyšlenou a současně vitální jevištní prezentaci, opticky těšící svými radostnými barvami. Také velice zdatný a přesně muzicírující orchestr se s transparentností a  barevným bohatstvím Mozartovy hudby vyrovnal...

...celý článek


aktualita z 17.2. 2017:

Slavnostní NABUCCO

N. Někrasov jako Nabucco
N. Někrasov jako Nabucco
Slavnostní představení opery NABUCCO věnované životnímu jubileu dlouholetého sólisty ústecké opery Nikolaje Někrasova  se uskuteční 4.dubna 2017.

Nikolaj Někrasov působí na jevišti ústeckého divadla od roku 2001, v Ústí nad Labem odehrál více než 30 inscenací, mezi nimi mnoho titulních jako např. Nabucco, Rigoletto, Eugen Oněgin, Don Giovanni, Bludný Holanďan, ale i spoustu dalších – neméně stěžejních (Komedianti nebo Hoffmannovy  povídky).

V době svého působení v Ústí nad Labem hostoval s tímto souborem i v Německu, Itálii, Holandsku, Španělsku, Francii, USA, Brazílii, Chile, Mexiku, Kanadě a v Arabských Emirátech.

Byl nominován na Cenu Thálie za roli Nabucca, Scarpii v Tosce a Grjaznoje v Carské  nevěstě.

Tituly jako právě Nabucco, Carmina Burana a nebo Aida, kde ztvárňuje roli  Amonasra, měly více než 100 repríz.

BLAHOPŘEJEME !!!


Přehled odehraných rolí:

premiera: 2002 : 
Petr Iljič Čajkovskij:  EUGEN ONĚGIN - Eugen Oněgin 
J. Massenet:  MANON  - Hrabě Des Grieux 
Bedřich Smetana:  PRODANÁ NEVĚSTA -  Mícha

premiera: 2003
Giuseppe Verdi: AIDA - Amonasro

premiera: 2004
Florimond Hervé:  MAM´ZELLE NITOUCHE  - Režisér 
Giacomo Puccini:...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ