• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


Plakát ABO 2016-2017
Plakát ABO 2016-2017
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA PŘEDSTAVENÍ:




MICHAL HORÁČEK:
NA CESTĚ
22.5.2017



CAVEMAN
28.3.2017



ONDŘEJ HAVELKA:
BUDE TO JINAK
24.4.2017




    obrazek



PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • NEVÁHEJTE...

PRODANÁ NEVĚSTA
30.4 2017 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ


foto: Martin Dušek (martindusek.net)

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • AKTUÁLNĚ



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:








aktualita z 13.10. 2015:

Ústecký deník o Lovcích perel

Lovci perel
Lovci perel
Autor: Radek Strnad
Opera Lovci perel? Její hudba je úžasná, říká Tereza Mátlová

Krásná, exotická a smyslná Bizetova hudba rozezní v pátek od 19.00 Severočeské divadlo v premiéře opery Lovci perel. Libreto, „klasický" příběh milostného trojúhelníku, napsali Michel Carré a Eugéne Cormon. Do přátelství dvou mužů zasáhne láska ke kněžce Lejle. Operu z roku 1863 uvádí divadlo francouzsky s českými titulky.

Když bouří vášně
Operu nastudovala režisérka Andrea Hlinková. Scéna, na níž běsní živly a bouří vášně, a kostýmy Miriam Struhárové s působivou videoprojekcí Matěje Poga podtrhují nové zpracování Lovců perel.

Hlavní role hrají a zpívají: Nadir (Nikolaj Višňakov j. h. / Dušan Šimo, j. h.), Zurga (Richard Haan, j. h. / Nikolaj Někrasov, j. h.), Lejla ( Anna Klamo / Tereza Mátlová, j.h./ Eva Kývalová, j. h.) a Nurbad (Roman Vocel, j. h./ Petr Matuszek). Hudebně nastudoval operu a diriguje Miloš Formáček, sbormistr je Milan Kaňák.

Nastudování převzaté choreografie Margarita Pleškova. Spoluúčinkují orchestr, sbor i balet ústeckého divadla.

Tentokrát nezemřu
Tereza Mátlová s Annou Klamo se shodují: „Tato opera má skvělou hudbu. Je dobře, že ji Severočeské divadlo uvádí." Tereza Mátlová doplňuje: „Dcera mi říká: Mami, ty pokaždé umíráš. Tak teď v jedné opeře šťastně uteču," je ráda sopranistka Mátlová.

„Tato romantická opera nás odnáší na dálný východ, na ostrov Cejlon. Nádherné orientální melodie nás budou provázet stále, hudba je plná napětí a vášní. Je to pro mne příjemný návrat do ústeckého divadla. Jako režisérka mám trému vždy, to přiznávám," překvapuje Andrea Hlinková. „Každá premiéra je pro mne důležitá, beru ji vážně."

Cejlonská kněžka Lejla, přivázaná na skále, má bdít nad zdravím a bezpečím lovců perel. Proto ji režisérka umístila na houpačku, má přehled a až nadpozemský statut. Ale podlehne pohledném Nadirovi. Publikum vidí milování páru.

„Oba milenci při tom mají zakryté hlavy, aby nikdo neviděl její tvář. Stráže je překvapí, ale nikdo neví, kdo se za závoji na pláži skrývá. Rozuzlení přichází až později," popisuje režisérka.

„Náročnost zpěvních sólových partů Lovců perel i výslovnost ve francouzštině je těžká. Může být jednou z příčin, proč je titul v ČR opomíjen. Je však třeba připomenout, že 'Lovci' v Čechách 
s Carmen uvádělo hned po otevření Národní divadlo," tvrdí Milan Kaňák, dirigent ústeckého divadla.

Mistrovské dílo
„Cejlonsko-indickým námětem zde Bizet přináší exotické prvky indického zpěvu
a tance ve zcela mistrovské kompoziční práci, které nechybí dokonalá instrumentace a smysl pro vyváženost.
V harmonizaci nás někdy až zaráží odvaha ve vedení zpěvních hlasů oproti jednotlivým nástrojům v jemně dráždivých příčnostech, které však vždy vyústí v dokonalou, emotivně nadnášející konsonanci. Ve sborových partiích dosahuje s orchestrem nesmírné dramatické účinnosti v kontrastu s dojemnými, průzračnými áriemi a duety. Bizetova hudba byla svým způsobem ve své době nadčasová a promlouvá k nám dál, čas jí neubral na lesku. Na světových pódiích význačných orchestrů a v operních dómech patří do stálého repertoáru a my věříme, že osloví i naše diváky," věří Kaňák.





aktualita z 28.2. 2017:

nestárnoucí opereta Země úsměvů

Radek Krejčí (kníže Čang), balet SD
Radek Krejčí (kníže Čang), balet SD

převzato  NOVINKY.CZ

Na jeviště Severočeského divadla opery a baletu Ústí nad Labem se po sedmnácti letech vrací jedna z nejslavnějších a nejkrásnějších operet Země úsměvů Franze Lehára. Slavnostní premiéra je ohlášena na pátek 3. března.


Pod režijním vedením slovenské režisérky Andrey Hlinkové, dirigentskou taktovkou zkušeného Miloše Formáčka a v choreografii Vladimíra Gončarova se představí jak hvězdy domácího souboru - Jaroslav Kovacs, Radek Krejčí, Tomáš Christian Brázda, Ivan Zelycz, Hana Koubová  nebo Martin Matoušek, tak zvučná jména hostujících umělců jako Tereza Mátlová, Gabriela Kopperová, Monika Sommerová, Martin Šrejma či Viktória Ballánová.


Zajímavé je, že z tehdejšího původního premiérového obsazení vystoupí po sedmnácti letech jako jediný ve stejné roli knížete Čanga Radek Krejčí.


„Ta role se mi dnes po tolika letech hraje a zpívá daleko snadněji,” říká sólista ústecké opery Radek Krejčí. „Přece jsem jen do té figury věkově dozrál. Tehdy, v roce 2000, jsem jako strýc Čang byl o dost mladší, než oba moji synovci, ale takových rolí a případů bylo za tu dobu spousta. Často byl mým synem...

...celý článek


aktualita z 28.2. 2017:

Ústecké divadlo má tři širší nominace na Cenu Thálie za rok 2016

Ústecký deník - nominace na Ceny Thálie 2016
Ústecký deník - nominace na Ceny Thálie 2016

Za mimořádný jevištní výkon v roli Konstance v opeře ústeckého divadla Únos ze serailu zařadila odborná porota do širší nominace na CENU THÁLIE 2016 Terezu Mátlovou, za roli Belmonta v téže opeře byl oceněn Jan Ondráček. Za mimořádný jevištní výkon v roli Horáce Badmana alias Hogo Fogo v muzikálu Limonádový Joe aneb koňská opera byl zařazen do širší nominace Tomáš Christian Brázda.
...

...celý článek


aktualita z 17.2. 2017:

V roli Giselle se představí nová členka baletu

Mizuho Nagata
Mizuho Nagata
Severočeské divadlo připravilo na pátek 17. února 2017 v 19.00 baletní reprízu jednoho z nejkrásnějších romantických baletů - Giselle. Tradičně pojatá verze baletu se opírá o původní libreto a hudbu.. Příběh o dívce, která z nešťastné lásky zemře ještě před svatbou a po smrti se změní ve vílu, je doprovázen krásnou hudbou A. Ch. Adama, která podtrhuje romantiku celého díla. V roli Giselle se představí nová členka baletu Severočeského divadla Mizuho Nagata z Japonska, Vévoda Albert – Vladimir Gončarov, Hilarion - Roberts Skujenieks, Wilfried – Róbert Király a další. Giselle, jako jeden z mála romantických titulů, přežila dobu svého vzniku a zařadila se k nadčasovým klasickým baletům, které tvoří základní repertoár baletních souborů.
...

...celý článek


aktualita z 10.4. 2017:

Ohlasy na zájezdové turné s Únosem ze serailu

Únos ze serailu
Únos ze serailu

Osnabrücker Zeitung, 25.11.2016, 09:26 Uhr
Ein Artikel von Daniel Lösker:
Hudební potěšení
...Hudebně je celek naprostým potěšením. Milan Kaňák u dirigentského pultu nechává hrát svůj orchestr svěžího Mozarta. Sentimentalita je mu cizí. A to je dobře, geniální Salzburčan kýčem a nesouladem dosti trpí. Velmi  úspěšná a muzikální souhra dřevěných dechových nástrojů v předehře jakoby předjímala zmatky v citovém životě zamilovaných párů....

SÜDKURIER, 31. 3. 2017 23:00, Jürgen Scharf
...Úroveň hlavní dvojice byla ještě vyšší. K Belmontově citové upřímnosti (Robert Remeselník s jemným zabarvením, ale v dialozích s ne vždy srozumitelným textem) se přidala nečekaně dramatická Konstance Jarmily Baxové. Marternarii zazpívala s koloraturní bravurou, plnou emocí a citlivosti....

Süddeutsche Zeitung, 2. April 2017, 21:56 Uhr
Von Klaus Mohr
...Zkušený divák našel v mnoha pasážích inscenace Martina Otavy absolutně promyšlenou a současně vitální jevištní prezentaci, opticky těšící svými radostnými barvami. Také velice zdatný a přesně muzicírující orchestr se s transparentností a  barevným bohatstvím Mozartovy hudby vyrovnal...

...celý článek





© 2017 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ