• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • NEVÁHEJTE...

LABUTÍ JEZERO
17.3 2019 17:00h - Ústí nad Labem


  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Odešla hvězda

Ludmila Škorpilová
Ludmila Škorpilová
Vzpomínka Ladislava Mušky na Ludmilu Škorpilovou...

Když v roce 1959 Ludmila Škorpilová poprvé vstoupila na prkna jeviště ústeckého divadla, přinesla si mládí a krásu, byla ideální herecký typ. Jejímu hlasu však scházela barva, i s vyšší polohou měla potíže a nezapírala si to sama sobě. Nevím, kdo jí poradil, aby se obrátila o radu na skvělého pěvce Národního divadla a výborného pedagoga Zdeňka Otavu. A stal se zázrak, po několika lekcích se Lída vrátila se zvučným barevným hlasem, který se mohl uplatnit v kterékoli operní partii, a divadlo toho využívalo.
Její mezzosoprán měl udivující rozsah, s úspěchem zpívala altové role jako Martínku v Hubičce, právě tak partie sopránové, které odpovídaly jejímu zjevu, například snivou Anežku ve Dvou vdovách. Na památném zájezdu ústecké opery do Švýcarska a Itálie s Mozartovým Donem Giovannim vystoupila v dramatické roli Dony Elvíry a publikum žaslo.
Těch rolí na domácí scéně byl bezpočet, jen namátkou si vzpomínám na roztomilého Cherubína ve Figarově svatbě a naopak dramatickou Kostelničku v Její pastorkyni. Táhla celý repertoár a nevzpomínám si, že by někdy odřekla představení pro nemoc.
Divadlo bývá nebezpečné kolbiště ambicí a charakterů. Nestalo se, že by se Lída s někým znepřátelila tak, že by se s dotyčným takzvaně nemuseli. Osobní trable dovedla zažehnávat svým originálním slovníkem, kterým rozesmála každého.
Nabízí se otázka, proč při svých uměleckých kvalitách neodešla do většího divadla. Měla nabídku z tehdejší NDR, ale zůstala, snad jí v tomto směru chyběla ctižádost. A nebo – a to je podobnější pravdě – ani o tom neuvažovala, chtěla divadlu prostě sloužit, a to dělala, dokud jí síly stačily.
Divadlo jí bylo vším, snad s vyjímkou chvil strávených na chatě v Povrlech s manželem Karlem Grošem, členem divadelního orchestru.
Pro Ústeckou operu udělala mnoho, byla její hvězdou a její interpretace řady rolí se bude těžko překonávat. Říká se, že jakmile zpěvák či herec sejde z jeviště, sejde i z paměti diváků.
Jsem však přesvědčen, že barevný hlas Ludmily Škorpilové bude znít v paměti jejích současníků a vděčných posluchačů dál.
Ludmila Škorpilová – Grošová zemřela tiše 1.března 2016 v nedožitých osmdesáti letech.
Ladislav Muška






Výňatky z kritik: Tosca

Velké umírání ve tmě
..... Není špatné, že A. Plamenac jako Tosca zpívá velmi pěkným sopránem a svoji árii „Vissi D'arte“ zvládla bez námahy, nicméně působí dřevěně. P. Lardizzone jako malíř Cavaradossi je s jistotou výraznější. Více než dvoumetrový S. Nikitine disponuje dobrým barytonem včetně mimiky.
Brilantně se uvedl orchestr. Dirigent Miloš Formáček předvedl všechny Pucciniho kompoziční techniky rovnoměrně. Pro dirigenta je důležité vykrystalizovat složitosti; nenechá nikdy překročit hranice únosnosti patosu, který Puccini velmi jemně odstiňuje. Vynikající orchestr tak dokáže dokreslit toto krimi, ve zvuku podobné filmové hudbě, až k závěrečnému obrazu. Jednota mezi scénickým řešením a hudbou udělala z večera zážitek, který publikum nadchnul.
/Wormser Zeitung 27. 11. 2018, Gernot Lahr-Mische/

Malá scéna, velká opera — turné souboru České opery mělo úspěch
...Tomáš Pilař inscenoval Toscu tradičně, ale ne staromódně. Pouze je třeba kritizovat malé sbory, s výjimkou masivního „Te Deum“, a to navzdory zřejmým logistickým zájezdovým důvodům. Před napůl abstraktními kulisami, v pseudohistorických kostýmech (a s trochou suché ledové mlhy) se režie dramatu ubírá přirozeným...

...celý článek

Kultura v roce 2019? V Ústí miliony korun na divadla nestačí

Ústecký deník:
...

...celý článek

Benefice Zpíváme pro Tebe se blíží, koupí důležitý kočárek

Ústecký deník:

...

...celý článek

konkurz na tanečníky sboru baletu

Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 5. 3. 2019.
Termín konkurzu: 9. 3. 2019  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)
Účast pouze pro pozvané.

Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Café Aussig, Zkrocení zlé ženy, Marná opatrnost, Romeo a Julie

Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz Severočeské divadlo.pdf

Konkurz baletní soubor
velikost souboru: 172.3 KB
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ