• HERNÍ PLÁN

    
poutstčtsone
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728123


  • REZERVAČNÍ SYSTÉM

Pro on-line rezervaci vstupenek slouží jako přihlašovací jméno Váš e-mail, použitý dříve při registraci do klubu přátel divadla, heslo je stejné jako do klubu přátel divadla.

V případě zapomenutého či nesprávného hesla lze vygenerovat nové heslo a poslat si jej na e-mail. Je také možné provést novou registraci s novým e-mailem.


plakát ABO 2018/19
plakát ABO 2018/19
foto: www.operabalet.cz



MAPA:



ZVEME VÁS NA:


ZPÍVÁME PRO TEBE



ONDŘEJ HAVELKA




    obrazek




PARTNEŘI A SPONZOŘI
SEVEROČESKÉHO DIVADLA:

Ústecký kraj Ústí nad Labem ostatní partneři

  • VALNÁ HROMADA

Jednatel společnosti Severočeské divadlo s.r.o. svolává řádnou valnou hromadu společnosti na den 29.1. 2019 v 10,00 hod. Jednání se uskuteční v historické budově Severočeského divadla s.r.o. v Ústí nad Labem, Lidické náměstí 1710/10 ve 2. patře.

další dokumenty k VH zde...

  • PREMIÉRA PŘEDSTAVENÍ

plakát - Veselá vdova
plakát - Veselá vdova
foto: www.operabalet.cz

více o tomto titulu...

Představení muzikálu
„Noc na Karlštejně“
finančně podporuje společnost

  • ARCHIV AKTUALIT



FOTOGRAF ÚSTECKÉHO DIVADLA:




NAŠI PARTNEŘI:









Radek Krejčí /basbaryton/

www.radekkrejci.cz

Radek Krejčí /basbaryton/

Radek Krejčí /basbaryton/
foto:
Radek Krejčí se narodil 14. června 1964 v Praze. K profesionálnímu zpěvu ho přivedla profesorka D. Součková, která mu pomohla s přípravou na pražskou Akademii múzických umění. AMU absolvoval ve třídě profesora Karla Bermana v roce 1988. Již během studia hostoval v příbramské činohře a debutoval na scéně ústeckého divadla rolí Colase v Mozartově opeře Bastien a Bastienka (1986).

 
Po absolutoriu nastoupil jako sólista Jihočeského divadla v Českých Budějovicích. Roku 1998 se stává sólistou opery ústeckého divadla. Zde vytvořil, mimo mnoha jiných, role v operách W. A. Mozarta (Kouzelná flétna, Figarova svatba), G. Pucciniho (Bohéma, Madama Butterfly) a v operetách F. Lehára (Veselá vdova) a J. Strausse (Cikánský baron). Celkem má nastudováno 75 rolí.

 
Své vynikající herecké schopnosti předvedl již mnohokrát, naposledy v nově uvedeném muzikálu My Fair Lady, v němž ztvárnil postavu Zoltána Karpathyho. 


 Významná je rovněž jeho koncertní činnost. Zpíval téměř ve všech zemích Evropy.  Radek Krejčí vystupuje s komorními i symfonickými orchestry po celé republice. Spolupracoval například s Janáčkovou filharmonií Ostrava, se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, s Českým národním symfonickým orchestrem,s Berliner Synfonie - Orchester či s Wiener Tonkünstler Orchester.


Je držitelem čestného uznání ceny Antonína Dvořáka. Největší úspěch však pro něj představuje povedené představení nebo vydařený koncert. Vytvořil rozsáhlou fonotéku v Českém rozhlase 3 - Vltava (bachovské kantáty, vůbec první dochovaná Periho opera Euridika - rozhlasový záznam z představení na mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl 2000, písňové cykly od Hugo Wolfa, Zbyňka Vostřáka a Zdeňka Lukáše, oratorium Antonína Dvořáka Stabat Mater). Natočil CD pro firmy Nuova Era (Itálie), Rotag a Sonus (ČR) a Chamartin (Španělsko).


Ve volném čase se věnuje jízdě na kole, rád houbaří a navštěvuje výstavy vztahující se k umění a architektuře. Nejvíce se těší na „divadelní“ prázdniny.


DOTAZNÍK

Životní krédo: A zítra bude slunce opět zářit. (R. Strauss)
Oblíbený balet: Labutí jezero
Oblíbená opera: Jenůfa, Rusalka, La Bohéme
Rád si přečtu: Ošklivou vévodkyni, Židovku z Toleda, díla M. Simmela: Láska je jen slovo; Všichni lidé bratry jsou.
Rád sleduji: televizní dokumenty
Rád poslouchám: Ticho… Případně Bacha a duchovní hudbu.
Oblíbená činnost: Nicnedělání a zahradničení.
Ideální dovolená: Řecko a samota
Pokud bych nebyl operní pěvec, pravděpodobně bych byl: hajný
Za svůj největší úspěch považuji: To, že mě muzika uživí a že se můžu věnovat tomu, co mě baví.
Kdo mě nejvíce ovlivnil: Rodiče a přítelkyně Hana Hegerová.
První vystoupení na jevišti: V roce 1970 na koncertě, který uváděla Saskia Burešová a v divadle roku 1983 v Disku – opera Zámečník v režii Tomáše Šimerdy.
První vystoupení v ústeckém divadle: Roku 1986, W. A. Mozart: Bastien a Bastienka -  role Colase.
Vysněná role: Vodník v Rusalce.
Na své profesi si cením: Její flexibility, toho, že není statická a dále možnosti kontaktu s publikem.
Nevýhoda mého povolání: Dodržování hlasové hygieny.
Kuriozita z představení: Ve školním představení divadla Disk, Myslivečkově barokní opeře, jsem si přišlápl plášť a spadl přímo do publika.
Vzkaz mým příznivcům: Zachovejte mi přízeň, choďte do divadla a na koncerty.

Připravila Denisa Dologhová


Repertoár (SDOB):
FR. LEHÁR – VESELÁ VDOVA – CASCADA
G. PUCCINI – BOHÉMA – BENOIT
J. STRAUSS – „POCTA STRAUSSOVI“ – FALKE, FRANK
W. A. MOZART – KOUZELNÁ FLÉTNA – MLUVČÍ, 2. KNĚZ
J. STRAUSS – NOC V BENÁTKÁCH – TESTACIO
G. PUCCINI – MADAMA BUTTERFLY – YAMADORI
J. OFFENBACH – HOFFMANNOVY POVÍDKY – SCHLEMIHL
F. LEHÁR – ZEMĚ ÚSMĚVŮ – ČANG
A. DVOŘÁK – RUSALKA – LOVEC
R. WARD – ČARODĚJKY – NURSE
E. KALMÁN – HRABĚNKA MARICA – ŠTĚPÁN
P. I. ČAJKOVSKIJ – EVŽEN ONĚGIN – ZARECKIJ
B. SMETANA – PRODANÁ NEVĚSTA – MÍCHA
F. HERVÉ – MAMZELLE NITOUCHE – ŘEDITEL DIVADLA
E. KALMÁN – HRABĚNKA MARICA - /německy/ ČÁKOŠ
R. FRIML – ROSE MARY – HAWLEY
G. PUCCINI – GIANNI SCHICHI – MAESTRO SPINELOCIO
W. A. MOZART – DON GIOVANNI – MASETTO
J. STRAUSS – NETOPÝR – FRANK
A. DVOŘÁK – ČERT A KÁČA – MARŠÁLEK
J. STRAUSS – CIKÁNSKÝ BARON – CARNERO
G. VERDI – RIGOLETTO – CEPRANO
F. LEHÁR – PAGANINI – BARTUCI
J. STYNE – SUGAR – PSÍ DEČKA
O. NEDBAL – POLSKÁ KREV – WOLENSKY
E. KALMÁN – ČARDÁŠOVÁ PRINCEZNA – Mac GRAVE
G. VERDI – TRAVIATA – DOKTOR GRENVILLE
G. PUCCINI – MADAMA BUTERFLY – CÍSAŘSKÝ KOMISAŘ
J. OFFENBACH – HOFFMANNOVY POVÍDKY – HERMANN
F. LEHÁR – VESELÁ VDOVA – KROMOV
G. VERDI – OTHELLO – MONTANO
B. SMETANA – PRODANÁ NEVĚSTA II. – MÍCHA
W. A. MOZART – FIGAROVA SVATBA – ANTONIO
G. PUCCINI – BOHÉMA II. – BENOIT
LERNER – LOEWE   - MY FAIR LADY – ZOLTÁN KARPATHY

                      






Výňatky z kritik: Tosca

Velké umírání ve tmě
..... Není špatné, že A. Plamenac jako Tosca zpívá velmi pěkným sopránem a svoji árii „Vissi D'arte“ zvládla bez námahy, nicméně působí dřevěně. P. Lardizzone jako malíř Cavaradossi je s jistotou výraznější. Více než dvoumetrový S. Nikitine disponuje dobrým barytonem včetně mimiky.
Brilantně se uvedl orchestr. Dirigent Miloš Formáček předvedl všechny Pucciniho kompoziční techniky rovnoměrně. Pro dirigenta je důležité vykrystalizovat složitosti; nenechá nikdy překročit hranice únosnosti patosu, který Puccini velmi jemně odstiňuje. Vynikající orchestr tak dokáže dokreslit toto krimi, ve zvuku podobné filmové hudbě, až k závěrečnému obrazu. Jednota mezi scénickým řešením a hudbou udělala z večera zážitek, který publikum nadchnul.
/Wormser Zeitung 27. 11. 2018, Gernot Lahr-Mische/

Malá scéna, velká opera — turné souboru České opery mělo úspěch
...Tomáš Pilař inscenoval Toscu tradičně, ale ne staromódně. Pouze je třeba kritizovat malé sbory, s výjimkou masivního „Te Deum“, a to navzdory zřejmým logistickým zájezdovým důvodům. Před napůl abstraktními kulisami, v pseudohistorických kostýmech (a s trochou suché ledové mlhy) se režie dramatu ubírá přirozeným...

...celý článek

Kultura v roce 2019? V Ústí miliony korun na divadla nestačí

Ústecký deník:
...

...celý článek

Z ohlasů diváků

Dear Theater,
First of all many thanks for today's high-level opera. I would like to inquire if the opera company plays Rigoletto in the future in another theater as well. l also would like to know íf there is an opportunity to follow the dates of performances of your opera company on internet.
Kincd regards,
Eszter J.
 
Drahé divadlo; Především děkuji za dnešní operu na vysoké úrovni. Chtěla bych se zeptat, jestli operní společnost bude v budoucnu hrát také Rigoletto v jiném divadle. Také bych ráda věděla, jestli existuje příležitost sledovat termíny představení vaší operní společnosti na internetu. S přátelským pozdravem, Eszter Juharos

Vážená paní Honsová,
včera jsem měla organizační dohled nad představením Labutího jezera a také se mi poštěstilo jít do sálu a prožít představení. Sama za sebe musím říct, že jsem byla unesena. Celý balet scénicky jsem již delší dobu neviděla a ocenila jsem jednoduchost, se kterou byla inscenace pojata.
Prostě jen hudba a tanec, žádný zbytečný balast v podobě třeba snahy o modernizaci, jak se to bohužel poměrně často děje.
Berte tento můj názor jako soukromý, ale myslím, že i ostatní diváci byli spokojeni, o čemž svědčil spontánní potlesk nejen...

...celý článek

konkurz na tanečníky sboru baletu

Šéf baletu Margarita Pleškova vypisuje konkurz na doplnění členů souboru baletu.
Vaše žádosti (profesní životopis a fotografie) zasílejte na adresu: audition.sdul@gmail.com , nejpozději do 5. 3. 2019.
Termín konkurzu: 9. 3. 2019  v 9:00 hod (registrace od 8:00 hod)
Účast pouze pro pozvané.

Repertoár: Labutí jezero, Louskáček, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance/Šeherezáda, Peer Gynt/Carmen, Café Aussig, Zkrocení zlé ženy, Marná opatrnost, Romeo a Julie

Uchazeči si mohou připravit vlastní ukázku.

Adresa: 
Severočeské divadlo s.r.o.
Lidické náměstí 10
400 01 
Ústí nad Labem
www.operabalet.cz

SOUBORY KE STAŽENÍ:

Konkurz Severočeské divadlo.pdf

Konkurz baletní soubor
velikost souboru: 172.3 KB
...

...celý článek




© 2019 Severočeské divadlo, design & code by Marek Russ